ثبت نام وام های دانشجویی از 15 بهمن الی 10 اسفند 98

03 02 2020
کد خبر : 4266217
تعداد بازدید : 553

شرایط و نحوه ثبت نام  وام های دانشجویی برای نیمسال دوم99-98

ثبت نام وامهای دانشجویی در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به آدرس bp.swf.irاز تاریخ 15/11/98 شروع و تا 10/12/98 ادامه دارد. تمامی دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه فوق ثبت نام نمایند. لطفاً قبل از شروع ثبت نام راهنمای تسهیلات را  مطالعه نمائید.

شرایط عمومی وام گیرندگان:

  1. دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئونات دانشجویی
  2. دارا بودن اولویت نیاز مالی
  3. عدم استفاده از وام، کمک یا بورس تحصیلی
  4. عدم اشتغال به کار
  5. اخذ حداقل تعداد واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی
  6. مشروط نبودن دانشجو در دو نیمسال قبلی بطور متوالی
  7. سپردن سند تعهد محضری با ضامن کارمند شاغل رسمی یا پیمانی دولت، در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور

مدت استفاده از وامها:

  • کاردانی،کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشدناپیوسته تا ترم چهارم
  • کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته تا ترم هشتم

دانشجویان می توانند تعهد نامه محضری را از لینک سند تعهد محضری پرینت گرفته همراه با یک ضامن کارمند شاغل دولتی (رسمی یا پیمانی) به یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور جهت تنظیم سند مراجعه نمایند داشتن کارت شناسایی و آخرین حکم کارگزینی برای ارائه به دفتر خانه الزامی است لطفا دقت نمائید آدرس پستی و شماره تماس ثابت و همراه دانشجو و ضامن به درستی در سند قید شود.  پس از تکمیل سند و پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه پورتال دانشجویی صندوق رفاه، اصل سند تعهد محضری را به همراه کپی کارت ملی و کارت دانشجویی و کپی حکم کارگزینی ضامن، به اداره رفاه دانشجویی تحویل دهید.توجه: ضامن بازنشسته علاوه بر تعهد نامه محضری نیازمند گواهی کسر از حقوق از سازمان بازنشستگی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم می باشد. نمونه فرم گواهی کسر از حقوق را از لینک مربوطه دریافت نمائید

نکات مهم:

  • هر وامی نیازمند شرایط و مدارک خاصی است،که پس از ثبت نام اینترنتی وام در سامانه پورتال دانشجویی صندوق رفاه ، مدارک مربوطه می بایست در اسرع وقت به اداره رفاه دانشجویی تحویل داده شود.
  • دانشجویان روزانه می بایست نسبت به افتتاح حساب عابر بانک تجارت شعبه دانشگاه اقدام نموده و قبل از ثبت نام وام به اداره رفاه دانشجویی اعلام نمایند.
  • دانشجویان روزانه متاهل(فقط آقایان) با ارائه کپی عقد نامه و کپی شناسنامه فرزندان ، علاوه بر مدارک مورد نیاز دیگر از وام تحصیلی متاهلی بهره مند می گردند
  • وام ودیعه مسکن به دانشجویانیکه در ترم قبل مشروطی آموزشی شده اند، تعلق نمی گیرد.
  • در صورت هرگونه سوال می توانید با همکاران اداره رفاه دانشجویی از طریق تماس با ۹-۳۳۶۹۰۴۸۵ داخلی ۲۱۱۰ برای وامهای تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن ، تغذیه و داخلی ۲۰۸۲ برای وامهای شهریه، ضروری، وام ویژه دکتری، ازدواجو عتبات عالیات تماس حاصل فرمائید

مراحل ثبت نام اینترنتی وام در پورتال دانشجویی صندوق رفاه:

۱- مراجعه به آدرس :bp.swf.ir

۲- دانشجویانی که برای اولین بار وارد سیستم می شوند و هیچگونه تسهیلاتی اعم از وام و خوابگاه از صندوق رفاه دریافت ننموده اند می بایست از گزینه تشکیل پرونده اطلاعات شناسنامه ای و آموزشی مقطع جدید خود را ثبت نمایند.

۳- بعداز تائید صحت اطلاعات دانشجو،توسط کارشناسان دانشگاه (حداقل ۲۴ ساعت بعد از پرکردن فرم توسط دانشجو) می بایست با مراجعه دوباره به پورتال دانشجویی و استفاده از گزینه ورود به پورتال فاز ۲با نام کاربری و کلمه عبور "هردو در ابتدا کد ملی هستند" ، وارد سامانه شده و پس از تغییر رمز ورود و ثبت شماره همراه دانشجو ، از قسمت درخواست وام ، وام مورد نظر خود را انتخاب نموده و تائید نمائید.

توجه مهم: دانشجویان روزانه می بایست پس از تشکیل پرونده در سامانه، در بانک تجارت شعبه دانشگاه افتتاح حساب نموده و شماره حساب عابر بانک خود را به اداره رفاه دانشجویی اعلام  نمایند تا امکان درخواست وام برایشان میسر گردد.

"وام شهریه دانشجویان نوبت دوم به حساب دانشگاه واریز شده و به همان مقدار از شهریه آنها کسر می گردد "

۵- دانشجویانی که ترمهای گذشته از وام صندوق رفاه در همین مقطع استفاده نموده اند، کافیست از گزینه ورود به پورتال فاز ۲درخواست وام خود را ثبت نمایند.

  • پس از ثبت وام پیامکی مبنی بر ثبت درخواست وام برایتان ارسال می گردد.
  • با توجه به اینکه ملاک پرداخت وام ثبت نام در سایت صندوق رفاه می باشد حتما ابتدا در سامانه مذکور ثبت نام کنید.
  • از ثبت نام اینترنتی خود در سامانه صندوق رفاه مطمئن گردید. در صورت انجام ثبت نام اینترتی وام ، در مقابل آن در انتظار تائید دانشگاه را ملاحظه خواهید کرد.
  • دانشجویان می بایست مدارک لازم مانند تعهد نامه محضری، کپی کارت ملی ،کپی کارت دانشجویی و مدارک مختص هر وام که در راهنمای تسهیلات عنوان شده است را در اسرع وقتو در همان بازه زمانی ثبت نام وام به اداره رفاه دانشجویی تحویل نمایند.
  • تائید نهایی وام پس از بررسی مدارک و ثبت آن توسط همکاران اداره رفاه دانشجویی و تائید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، صورت گرفته وتاریخ  پرداخت وام ها با صندوق رفاه دانشجویان می باشد.

چند نکته:

  • ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنید دانشجویانی که تا پایان بهمن ماه  ثبت نام خود را کامل کنند و مدارک مربوطه را تحویل اداره رفاه نمایند در لیست اول ارسالی به صندوق قرار گرفته و به احتمال زیاد تا پایان اسفند وامشان واریز می گردد.
  • فرم مربوط به تعهد نامه و گواهی کسر از حقوق را از سایت پرینت گرفته و کار مربوط به ضمانت وام را سریعتر انجام دهید.
  • به دانشجویان روزانه شاغل وام تعلق نمی گیرد. در صورتیکه شاغل نیستید و فقط بیمه خویش فرما دارید با دریافت سوابق بیمه ای خود از سازمان تامین اجتماعی و قرارداد بیمه خود به اداره رفاه دانشجویی دانشگاه مراجعه نمایید.
  • به دانشجویان نوبت دوم(شبانه ، پردیس و مجازی) شاغل در صورت داشتن اعتبار کافی وام پرداخت می گردد.

دانلود فرمها

شرایط ثبت نام 

فرم کسر اقساط 

سند تعهد 

راهنمای تسهیلات روزانه 

راهنمای تسهیلات شبانه 

وام ضروری ویژه دکتری

وام عتبات 

 

 

 


دسته بندی :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب